Pas do biegania

Pas do biegania

Bieganie stało się bardzo popularną formą dbania o kondycję, sylwetkę i dobre samopoczucie. Jednak bez względu na to, czy biegamy po pobliskim parku, czy planujemy dłuższą wyprawę, zawsze warto zabrać ze sobą kilka niezbędnych akcesoriów takich, jak bidon z wodą, przekąska energetyczna, telefon, klucze czy portfel. Do najpopularniejszych akcesoriów do biegania to możemy wymienić: monitory pracy serca, pulsometry, odzież oraz buty do biegania. Jak i również etui na telefon czy klucze, które można założyć na ręce lub w pasie niewątpliwie należy do bardzo praktycznych akcesoriów do biegania.

Rodzaje pasów do biegania:

  • Nerka do biegania — właściwie często to sformułowanie używane jest zamiennie z pasem biegowym. W gruncie rzeczy w praktycznym użyciu istnieją obydwa te określenia i oznaczają to samo, czyli pas z kieszenią i/lub miejscem na bidon/bidony;
  • Pas do biegania — pasem biegowym będziemy określać wszystkie rozwiązania pozbawione jednego klasycznego bidona jak w przypadku nerki. Będą to więc pasy z kieszenią, z kieszenią i miejscem na soft flask – miękki bidon;
  • Pasy biodrowe do biegania — rozwiązania dla minimalistów, które w ostatnim czasie podbijają rynek i serca biegaczy. Pas biodrowy do biegania to kawałek elastycznego materiału, który ściśle przylega do ciała i posiada szereg kieszonek i praktycznych dodatków. Pomieścisz w nim i zapas żeli, klucze, telefon, flaska, a nawet doczepisz numer startowy i kije trekkingowe;
  • Pasy na numer startowy — coś, co przyda Ci się na biegu ulicznym. Elastyczny pasek z miejscem do przyczepienia numeru startowego.

Biegaj wygodnie z pasem

Pasy do biegania to wyjątkowo praktyczny sprzęt do treningów (i startów w zawodach) letnią porą roku. Przy wyborze saszetki na pas do biegania, w pierwszej kolejności należy zastanowić się, ile rzeczy będziemy chcieli do niej spakować i jaka będzie ich szacowana waga oraz objętość. Im pas będzie szerszy, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że przy dużej masie pakunku będzie podskakiwał podczas biegania, zmniejszając komfort treningu. Pas do biegania na brzuch powinien być wykonany z wodoszczelnego materiału. Będziemy mieć wówczas pewność, że nawet jeżeli w czasie wyprawy zaskoczy nas ulewa, nasze dokumenty czy telefon nie ulegną uszkodzeniu.

Zalety pasów do biegania:

  • Praktyczna pojemność: zwykle mieszczą większość potrzebnych rzeczy, które mogą przydać się podczas treningu: klucze od domu/samochodu, kilka zwitków papieru toaletowego, dokumenty, pieniądze, telefon, awaryjny żel czy dwa i coś do picia;
  • Niska waga: ważą zdecydowanie mniej niż plecak czy kamizelka biegowa, nie obciążają tak pleców i zapewniają lepszą wentylację;
  • Organizacja: na zawodach pozwalają się lepiej zorganizować podczas biegu. Na maratonie wystarczy sam pas, a na biegach ultra idealnym rozwiązaniem może się okazać zestaw pas biegowy + mniejszy plecak. Takie rozwiązanie zapewni łatwy dostęp do wszystkich potrzebnych rzeczy w trakcie biegu;
  • Wszechstronne: podczas treningów w okresach przejściowych ułatwiają całą logistykę „ubraniową”. Wiosną, czy jesienią pogoda bywa naprawdę zmienna, warto mieć w zapasie lekką wiatrówkę czy chustę typu Buff. W przypadku ochłodzenia po prostu nakładamy kurtkę na siebie, a gdy robi się cieplej, mamy gdzie ją schować.

Pas bidonowy

Podczas treningu, bez względu na jego długość, zadbać należy o bieżące nawadnianie organizmu. Umożliwią nam to praktyczne bidony wypełnione wodą. By jednak nie musieć nosić ich w rękach, należy zaopatrzyć się w pas do biegania na wodę. Pas jest lekki, wygodny i łatwy do noszenia. Idealny podczas biegu, na dłuższe wycieczki, treningi i zawody na dłuższych dystansach. Taki gadżet posiada specjalne mocowanie, dzięki któremu będziemy w stanie sprawnie i szybko wyjąć z niego bidon.

Zalety pasa bidonowego:

  • Lekki, wygodny i łatwy do noszenia;
  • Prosty i łatwy dostęp do bidonu — bidon w ergonomicznym kształcie zapewniającym łatwe jego wkładanie i wyjmowanie;
  • Najwyższa, jakość wykonania (wiele nowoczesnych pasów wykonanych zostało z oddychającego tworzywa, które przepuszcza powietrze oraz nie magazynuje wilgoci);
  • Bardzo łatwy dostęp do bidonu dzięki kieszeni ułożonej pod kątem;
  • Różnorodna kolorystyka;
  • Estetyczny wygląd.

Co jeszcze schowasz do pasa?

Swoboda biegania to niezbędna cecha, jeśli pragniemy, aby uprawianie sportu było intensywne i jednocześnie efektywne. W wielu sklepach sportowych znajdziemy akcesoria i dodatki, które w znaczący sposób ułatwiają poruszanie się. Natomiast najczęściej wybierane są pasy służące do przenoszenia wielu potrzebnych przedmiotów.

Pas biodrowy to rodzaj schowka na artykuły „pierwszej potrzeby”, dzięki któremu biegacz może czuć się „lekko”, miło i bezpiecznie. Nowoczesne konstrukcje są w stanie pomieścić szereg bidonów, dając tym samym możliwość przebiegnięcia kilku, a nawet kilkunastu kilometrów.

Do pasa biegania możemy przede wszystkim schować:

  • Słuchawki;
  • Telefon komórkowy/smartfon (wyposażony w aplikację dla biegaczy);
  • Klucze (od domu/samochodu);
  • Dowód osobisty bądź/i inne dokumenty;
  • Produkty spożywcze (m.in. woda, napój izotoniczny, batonik zbożowy, żel energetyczny, „coś” na ząb, np. owoce/suszone daktyle);
  • Kurtka (pasy wyposażone zostały w specjalną siateczkę, dzięki której istnieje możliwość zabrania ze sobą kurtki bądź bluzy);
  • Inne drobne przedmioty (m.in. leki – np. na astmę bądź pozostałe dolegliwości).

Polecane pasy do biegania

Previous Bieżnia do domu

You might also like

Sport

Hulajnoga elektryczna dla dorosłych

Jazda na hulajnodze to świetna rozrywka i wygodna alternatywa dla roweru lub deskorolki. Hulajnogi elektryczne są popularne nie tylko wśród młodzieży. Coraz częściej na ich zakup decydują się także dorośli.

Sport

Rower składany

Małe rowery składane cieszyły się popularnością w latach 80, być może, dlatego, że tylko takie rowery były produkowane w fabrykach. Potem przyszedł czas na rowery górskie oraz na rowery miejskie

Sport

Bieżnia do domu

Zdrowy tryb życia wiąże się nie tylko z koniecznością zwracania uwagę na to, co jemy, ale również z koniecznością podejmowania wysiłku fizycznego. W dzisiejszych czasach każdy może wybrać taki rodzaj